מה בודקים בהחמרת מצב בביטוח לאומי?

זכויותיהם של מי שנקבעה להם דרגת נכות מסוימת, נגזרות ממצבם העדכני. מה עושים במצב של החמרת מצב, מתי ניתן להגיש תביעה רלוונטית לביטוח הלאומי וכיצד היא נבחנת?

אדם שחולה או נפגע בתאונה, יכול לפנות אל הביטוח הלאומי בכדי שתיקבע לו דרגת נכות שתשקף את מצבו. במקרים בהם חלה החמרה במצבו הרפואי, אותו אדם יהיה מעוניין להגיש בקשה מחודשת – בכדי לעדכן את הסטטוס שלו מול כל הגורמים הרלוונטיים. במצב שבו יוחלט שאכן מדובר על החמרת מצב רפואי, ייתכן שיוגדלו אחוזי הנכות שלו וכתוצאה מכך גם הזכויות הרפואיות והפיצוי הכספי שמגיעים לו.  

לכן יש לבחון מימוש זכויות רפואיות בצורה מקצועית.

אז מה בודקים בהחמרת מצב בביטוח לאומי?

בדיקת החמרת מצב רלוונטית רק למי שכבר הוכר בביטוח הלאומי כבעל נכות. זו אינה תביעה חדשה, אלא בחינה מחודשת של המצב הקיים – תוך הסתמכות על ניירת עדכנית. לרוב, הגשת התביעה תתאפשר תוך חצי שנה מהתכנסות הוועדה האחרונה. יש לציין שאין מגבלה על כמות הפעמים שניתן לפנות לעדכון המצב הרפואי. עם זאת, חייב להימצא קשר בין התאונה או הפגיעה בגינה אושרה הנכות לבין המצב הנוכחי. כך שאם למצב הרפואי הקיים אין קשר לפגיעה הקודמת, הבקשה עשויה להידחות.

האם קיימת חשיבות לעדכון החמרת מצב?

בהחלט. כל מקרה נבחן כמובן באופן נפרד ותוך התחשבות במאפיינים אישיים, אך בחלק מהמקרים העדכון עשוי ליצור שינוי משמעותי בחייו של מגיש הבקשה. במקרים מסוימים, מי שהיה זכאי למשל למענק חד פעמי בלבד, יעמוד כעת בקריטריונים בכדי לקבל גמלה חודשית. במקרים אחרים, מי שלא היה זכאי קודם לכן לאף פיצוי, עשוי להתברר כזכאי לאחר עדכון דרגת הנכות.

חשוב לתת את הדעת על כך שבביטוח הלאומי עשויים להתבסס על המידע החדש לא רק במקרה של החמרה אלא גם אם חלה הטבה. כך שהכרחי לבסס תיק רפואי בצורה נכונה ותוך שימוש בכל הניירת הנדרשת, כדי להימנע ממצב שבו עקב מחסור בזמן או במידע – הנתונים שישתקפו עלולים להציג תמונה שאינה נכונה ואף הפוכה מזו שאליה התכוון מגיש הבקשה.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these

No Related Post