קניית דירה בחול: 6 שאלות שחשוב לשאול לפני שמקבלים החלטה

ישראלים רבים חושבים על רכישת דירה מחוץ לגבולות המדינה, כהשקעה או כפתרון דיור עתידי. אם גם אתם מתחילים לבחון את העניין, אלה כמה מהשאלות שכדאי לשאול את עצמכם

אתגרי שוק הדיור המקומי מובילים ישראלים רבים לשקול את האפשרות של קניית דירה בחול. מדובר כמובן בהחלטה כבדת משקל, שמחייבת היכרות מעמיקה עם תהליכים שאינם בהכרח זהים לאלה שמוכרים לנו מישראל. על מה כדאי לחשוב לפני שמחליטים אם להתקדם לשלב הבא?

  • היבט כלכלי – מהו התקציב המשוער הרלוונטי עבורכם וכיצד אתם מתכננים לממן את הרכישה? 
  • צורך – קניית דירה בחול משמשת חלק מהאנשים להשקעה ואילו אחרים מתכננים להשתמש בה בעצמם בשלב כזה או אחר. מהן התוכניות שלכם בנושא? 
  • מהי המדינה הרלוונטית עבורכם? שווקי הדיור במדינות שונות נבדלים זה מזה בעלויות, בגובה השכירות, בתקנות הרלוונטיים ובהנחיות הנוגעות למשקיעים זרים. אם אתם בעלי אזרחות נוספת, ייתכן שתתקלו בהנחיות מקלות, יש לברר גם את הנושא הזה.
  • על אילו פרמטרים לא תהיו מוכנים להתפשר? אם אתם “נעולים” על מיקום ספציפי או רוצים דירה בגודל מסוים, חשוב להבין מהן ההשלכות וההשפעות של הדרישות הללו על המחיר, הביקוש ותנאים נוספים שיכולים להשפיע על כדאיות עסקאות.
  • היכן פוגש המצוי את הרצוי? אחרי שהערכתם את התקציב שלכם בסעיף הראשון, יהיה עליכם לוודא שהוא תואם לעלויות הדירה הממוצעת שתרצו לרכוש במדינת היעד ולעלויות נוספות שתידרשו לשלם באופן חד פעמי כחלק מתהליך הרכישה ובאופן קבוע לאחר מכן.
  • אילו אתגרים עשויים לצוץ לאחר הרכישה, והאם אתם מוכנים אליהם? בשונה מדירה שנמצאת במרחק נסיעה, במקרה של קניית דירה בחול חשוב להיות ערוכים לספק מענה מרחוק. יש להבין כבר בשלב הזה כיצד תמצאו שוכרים, מי ינהל את הדירה עבורכם וכיצד תתחזקו אותה. 
  • עם מי אני יכול להתייעץ? קניית דירה בחול היא כאמור תהליך מורכב, ולכן מומלץ שלא לבצע אותה ללא ליווי צמוד של אנשי מקצוע. יש לוודא שיש להם ניסיון בשוק המקומי הספציפי – על מנת להימנע מהוצאות שקשורות לטעויות ואי דיוקים בהמשך. 

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these

No Related Post